Pokusná novinka #1

Celý článek...

Partneři

Fan web Wanastowi Vjecy & Lucie

Webové newsky

Vážení,

Z organizačních, technických a v neposlední řadě i časových důvodů jsem se rozhodl sloučit všechny své webové projekty pod jedinou adresu. Tou se stala adresa mého osobního webu www.rocker-tialk.chytrak.cz. Z tohoto důvodu již nebude zdejší web aktualizován, leda že by měl někdo zájem na spolupráci při jeho udržování. Proto Vás prosím: navštěvujte mě na nové adrese i nadále.

Děkuji všem za dlouhodobou přízeň, kterou jsem byl z Vaší strany poctěn více než čtyři roky.

Díky

Vladimír Kotýnek ml. alias Rocker-Tialk

Starý mrtvý web Rock Fans se změnil na rockový web zine!

Celý článek...

Arakain - Labyrint
Napsal uživatel Vladimír Kotýnek
Pondělí, 01 Květen 2006 00:00

Arakain - LabyrintSkupina ARAKAIN se stala za téměř čtvrt století působení na české hudební scéně živoucí legendou. Přes to však po personálních změnách v roce 2002 začala ztrácet na popularitě. V minulém roce prošel Arakain dalšími změnami. Petra Koláře, který nahradil Aleše Brichtu vystřídal Honza Toužimský a bubeník Lukáš "Doxa" Doksanský nastoupil na uvolněné místo po Marku Žežulkovi, který přestoupil do Divokýho Billa. Jak trefně řekl kytarista a poslední ze zakládajících členů Arakainu Jirka Urban: "Za méně dřiny tam dostane lépe zaplaceno."

Znám tyto krále českého metalu již pár let a jejich skladby si můžu pouštět pořád dokola. Po minulé změně zpěváků se hudební styl kapely velice změnil. Byl jsem tedy zvědavý na nové album s novým zpěvákem. Dalším důvodem, proč jsem se na desku těšil byl fakt, že vyšla pouhých třináct měsíců po vydání Warning!, které získalo zlatou desku.

S číslem 13 se na tomto CD s názvem LABYRINT setkáme ještě nejméně jednou, nejen že vyšlo 13 měsíců po svém předchůdci, ale zároveň je na albu 13 skladeb o celkové délce 50minut 48 sekund. Uvidíme, zda toto číslo přinese Labyrintu smůlu či naopak jako mě štěstí.

LABYRINT na mě působí jako plnohodnotné CD se skvělou hudbou, kvalitními texty a perfektním zvukem, které na pultech tuzemských obchodů chybělo. Ať jsem hledal, jak jsem hledal, nenašel jsem na Labyrintu jedinou pomalejší píseň. Ani jsem ji najít nemohl, protože tam žádná není. Obsah celého CD se na vás bude z reproduktorů valit bez výrazného zpomalení. Někdy melodický zpěv, jindy řev tvrdého rockera činí Labyrint, i přes tuto vadu na kráse nebo i díky této skutečnosti, velice zajímavým. Nesmím také zapomenout na energickou hru bubeníka Doxy podpořenou tvrdou dunivou basou Zdeňka Kuba, která dodává celé nahrávce nadpozemskou energii.

Hned po puštění alba se vám do mozkového harddisku nahraje "Vir" a nenechá vás chvíli v klidu. Poukazuje na největší vir ze všech - Microsoft, jemuž velí sám Bill Gates. Zároveň má tato věc poměrně velké hitové ambice. Poté vás ovládne "Démon" a bude si pohrávat s vaším sluchem, dokud "Prospektor" nevysloví ono osudné "Tak už dost!" "Nastal čas", tak se jmenuje další skladba na albu. Tato píseň patří mezi power metalové pecky, které známe z Warning!. "Volný pád" se naproti tomu vrací k tvrdšímu stylu Metalmorfozy. Následuje pecka "Skrývám svůj stín", další song s moderním stylem. Melodický refrén, tvrdé sloky a spíše kratší kytarové sólo. Konečně přichází "Bláznův labyrint", tvrdá skladba, kde Honza Toužimský předvádí důvod, proč se stal zpěvákem Arakainu. Další poslech vám přikáže malý diktátor - "Napoleon". "Hledání" patří ke klidnějším skladbám Labyrintu. Není to však žádná pomalá písnička jako Chtěl bych Ti říct, spíše návrat do minulých let opatřený moderním zevnějškem. Konečně přichází pecka plná krkolomných rifů, kombinace melodického zpěvu, jež prolínají výkřiky, které kontrastují s refrénem. Nese vše říkající název "Ďábelská hra". Tato píseň má také výborné hitové ambice. Další hit Labyrintu nese jméno "Vinen". Sloky odzpívá chroptivý rockerský hlas. Naproti tomu v refrénu se prolíná melodická linka s metalovým "řevem" a tomu všemu dodávají sílu zmíněné bicí Lukáše "Doxi" Doksanského a basa Zdeňka Kuba. V písni jsou použity všechny prvky, které se na Labyrintu vyskytují a podle mého názoru je největším hitem celého CD. Celý metalový nářez uzavírá "Ztracenej svět", z této skladby je cítit Noise Gate - skupina, ve které zpěvák Honza Toužimský účinkuje. Celá skladba je pro závěr Labyrintu jako stvořená a se čtařmi minutamy a dvaceti pěti sekundami je nejdelší skladbou celého alba.

Celé album se pohybuje někde mezi Metalmorfozou a Warning!. Labyrint ovšem na člověka zapůsobí až po několika přehráních, kdy je schopen vše vstřebat. Je to zcela profesionální album a je třeba dodat, že se na tvorbě písní podíleli i lidé mimo Arakain. Nemohu si pomoci, ale musím si položit otázku: Byl odchod Aleše Brichty z Arakainu pro skupinu ztrátou nebo přínosem?

Mé hodnocení CD Labyrint je osm z deseti bodů. Proč tak "málo"? To je jednoduché. Labyrint se nedá označit za "totální kult" a je pořád ještě co dolaďovat a vylepšovat. Proto si myslím, že osm bodů je tak akorát.

SKLADBY:

1. VIR [ 4:19 ]
2. DÉMON [ 3:23 ]