Pokusná novinka #1

Celý článek...

Partneři

Fan web Wanastowi Vjecy & Lucie

Webové newsky

Vážení,

Z organizačních, technických a v neposlední řadě i časových důvodů jsem se rozhodl sloučit všechny své webové projekty pod jedinou adresu. Tou se stala adresa mého osobního webu www.rocker-tialk.chytrak.cz. Z tohoto důvodu již nebude zdejší web aktualizován, leda že by měl někdo zájem na spolupráci při jeho udržování. Proto Vás prosím: navštěvujte mě na nové adrese i nadále.

Děkuji všem za dlouhodobou přízeň, kterou jsem byl z Vaší strany poctěn více než čtyři roky.

Díky

Vladimír Kotýnek ml. alias Rocker-Tialk

Starý mrtvý web Rock Fans se změnil na rockový web zine!

Celý článek...

Doga - Love Vole
Napsal uživatel Vladimír Kotýnek
Úterý, 02 Květen 2006 00:00

Doga - Love VoleJsou to už tři roky od chvíle, kdy karvinská hard rocková banda DOGA vydala fošnu "Když chlapi tančí" a znovu se zavřeli do studia aby vyprodukovali nové CD. Už několik týdnů před jeho vydáním kluci z DOGY prohlašovali, že jejich nový počin nesoucí název LOVE VOLE bude průlom v jejich dosavadní kariéře.

Osobně jsem byl zvědavý, zda se frontman kapely Roman "IZZI" Izaiáš umoudří a umírní na LOVE VOLE ony "moderní zvuky", které tak vadily na předchozím počinu. Rovněž jsem byl zvědavý, jak se předvede nový basák Josef "PEPSI" Inger. Ten se předvedl perfektně! "Starého" Pepu nahradil dokonale. A i IZZI se umoudřil a s "moderními" zvuky šetřil. Celá deska zní velice profesionálně, IZZI už do mikrofonu tak neřve a zpívá více technicky. Na desce ovšem chybí koncertní hity typu "Nejsi nevinná" nebo "Poletuju" a nahrazují je jejich slabší odvary. Na desce se mimo IZZIho podíleli textařsky i A. Brichta, P. Šiška a J. Nohavica, který je zároveň autorem textu pilotní písně "Laně jdou".

První věc na Love Vole je "Už mě řežou" , odříkaný text a ráznější refrén mi připomínají Poletuju, dále zvuk motorové pili ke konci skladby je jako okopírovaný z Masoteriána od skupiny Debustrol. "Už mě řežou" patří k rychlejším písním na albu, kterých je nyní méně než na předchozích deskách. Další následuje pilotní song - "Laně jdou". Pohodový, melodický? Klasická věc od Dogy. "Já byl ti oddanej", tak se jmenuje další pecka na albu. Ve slokách jako by to vůbec nebyl IZZI, v refrénu se ale nezapře. Mezi první a druhou slokou je podle mě zbytečná mezihra, která skladbě trochu ubírá na kráse. Celá píseň zní moderně a rozhodně jinak, než dosavadní tvorba skupiny. Následuje "Love Vole", podle níž nese jméno celá deska. Přesto bych tuto věc neoznačil za nějaký hit. Celá skladba je spíše odříkaná než odzpívaná a pomalejší. "Já nejsem rozumnej" zpívá IZZI v další pecce, která je asi nejlepší věcí na celé nahrávce. To je ta stará dobrá Doga, kterou znám. Myslím, že to bude skvělá koncertní pecka. Následuje pomalá "Hvězdy zhasnou" a já už od počátku slyším klasický ploužák Dogy, ale přesto je trochu jiný. IZZI zpívá mnohem techničtěji, než tomu bylo dříve, což činí z "Hvězdy zhasnou" jeden z nejlepších ploužáků v historii skupiny. Dunivá basa oznamuje příchod "Vymahače". Zní dost zajímavě, jakoby hudba z trochu jiného soudku. "Jsem to ty" je skladba, která nebezpečně balancuje na hranici popu. Refrén a zpěv ji ovšem převažují zpět do toho správného rockového soudku. "Prokletí" je pecka jak za starých časů. Ostré kytary, IZZIho chraplavý zpěv? Jak jsem již předeslal, Love Vole je složeno spíše z pomalejších a melodických písní. Další takovou pomalou písní ovšem s tvrdým řízným refrénem je "Dík za to málo". Na řadě je "Delidium" svižná energická pecka, jedna z nejlepších na desce. Španělský rytmus byl opravdu skvělý nápad, pomalý melodický refrén jako když utne se změní na svižnou mezihru a sloku. Tato pecka má veliké hitové ambice. O poznání mírněji začíná poslední věc - "Chrám zkázy". Skladba v trochu mírnějším duchu uzavírá LOVE VOLE, kvalitní a plnohodnotné CD české rockové bandy DOGA.

Když budu porovnávat Love Vole s dosavadní tvorbou Dogy, hned na první poslech vím, že je úplně jiné. Doga tvořila od začátku průlomové album a je to slyšet. Několikrát zmiňovaný technický zpěv, více propracovaná hudba, střídání rychlých a pomalých skladeb na albu, a tak bych mohl pokračovat dál. Velkým mínusem je ale podobnost písní - první sloka ? mezihra ? druhá sloka ? refrén ? třetí sloka ? sólo. I přesto se jedná o velice kvalitní písně. Opomenout nesmím ani texty, které jsou jako vždy perfektní.

A nakonec mé hodnocení. Dlouho jsem přemýšlel a rozhodoval se mezi sedmi a osmi body. Říkal jsem si: "Dej osm, je to perfektní počin!" "Na druhou stranu Love Vole má dost chyb a navíc Labyrintu od Arakainu, který je lepší, má také osm." Nakonec jsem si uvědomil, že Doga je trochu jiný styl, než Arakain a tak jsem se přiklonil k hodnocení osm z deseti bodů a zařadil tak Love Vole mezi perfektní fošny.

SKLADBY:

1. Už mě řežou
2. Laňe jdou